اما زمانی که فرد به ویروس کرونا مبتلا شد انجام فعالیت های شدید ورزشی در طول بیماری، پاسخ های سیستم ایمنی بدن را به طور موقت، متوقف می کند. بنابراین درصورتی که به بیماری کرونا و آنفولانزا مبتلا شده اید بهتر است که تمرین را چند روزی قطع کنید و در خانه استراحت کنید.

ورزش کردن زمانی که تب دارید، کم بود آب بدن را تشدید می کند و میتواند سبب وخیم تر شدن تب شود. علاوه بر این، تب باعث کاهش قدرت و توانایی عضلات می شود سرانجام دقت و هماهنگی آن ها را کاهش داده و احتمال آسیب دیدگی تان افزایش می یابد. همین علل سبب میشوند که ورزش کردن زمانیکه تب دارید، مخرب باشد. بهتر است که در چنين شرایطی، استراحت کنید و باشگاه رفتن یا تمرین های ورزشی را تعطیل کنید.

سرفه های مکرر، مانع از این میشوند که نفس عمیق بکشید به ویژه زمانیکه ضربان قلب تان در جریان تمرین بالا رفته و به اکسیژن بیشتری احتیاج دارید. این وضعیت سبب ایجاد نفس تنگی می شود و سریعتر شما را خسته می کند.

شواهدی به‌ دست ‌آمده که نشان‌ دهنده‌ توانایی ویروس در ایجاد ناراحتی‌های قلبی برای افراد مختلف است. این مسئله در افرادی که مبتلا به کرونا هستند و ورزش هم می‌کنند، بیشتر از سایر افراد نمود پیدا کرده است. هنگامی‌که دیواره‌های عضلانی قلب ملتهب شود، نتیجه‌ای به غیر از تضعیف این عضو و دشوارشدن پمپاژ خون نخواهد داشت. این وضعیت که میوکاردیت نامیده می‌شود، به‌تازگی کشف نشده است و به‌ندرت ظاهر می‌شود؛ اما اگر آشکار شود، علت اصلی آن را می‌توان عفونت عنوان کرد.

فرد بیمار می‌تواند با استراحت باعث فروکش‌کردن التهاب شود. در‌حقیقت با استراحت، عضلات قلب بهبود خواهند یافت؛ اما فعالیت‌های شدید هنگام ضعیف‌شدن قلب می‌تواند موجب تورم در پاها، سرگیجه، تنگی نفس، نامنظم‌شدن ضربان قلب، ایست قلبی و مرگ ناگهانی شود. معمولا این نتایج شدید در ورزش‌کاران مشاهده می‌شود.

مشکلات قلبی فقط ورزش‌کاران را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد. یکی از مطالعات بزرگ‌تری که اوایل تابستان سال جاری در آلمان انجام شد، ۱۰۰ بیمار غیرورزش‌کار مبتلا به ویروس کرونا را بررسی کرد که ۷۸ نفر از آن‌ها، دچار التهاب و سایر ناهنجاری‌های قلبی ماندگار شده بودند. اریک توپول، یکی از متخصصان قلب و عروق آمریکا، با نویسندگان مقاله‌ی جدید مکاتبه کرده است. به‌گفته‌ی وی ۱۲ نفر از آن‌ها هیچ‌کدام از علائم ویروس کرونا را تجربه نکرده بودند. در‌حقیقت، دوره‌ی خفیف ابتلا به ویروس کرونا هم می‌تواند به قلب آسیب بزند.

اگر آزمایش ویروس کرونا شما مثبت باشد، باید چند هفته مرخصی بگیرید و قبل از بازگشت به تمرینات سابق خود هم، زیرنظر باشید. در دانشگاه ایالتی اوهایو، ورزش‌کاران دارای علائم میوکاردیت در MRI سه ماه باید استراحت اجباری کنند. همچنین در پایان دوره‌ی سه‌ماهه و برای اطمینان از کاهش التهاب، باردیگر اسکن خواهند شد و در این صورت است که اجازه خواهند داشت فعالیت ورزشی‌شان را ادامه دهند.

درصورتی که ورزشکاری به کرونا با علائم شدید مانند بدن درد، تب، علائم گوارشی و تنفسی و ... مبتلا شود، نباید هیچ گونه فعالیت ورزشی در زمان ابتلایش به این بیماری داشته باشد. ورزشکارانی که کرونای بی علامت و یا با علائم خفیف گرفته اند، حدود دو هفته پس از پایان دوره بیماریشان می‌توانند تمرینات خود را از سربگیرند و برای ورزشکارانی که علائم شدیدی داشته‌اند، این مدت حدود سه تا شش هفته خواهد بود. بعد از اینکه ورزشکار کرونایی از این بیماری رهایی پیدا کرد و تغذیه و استراحت کافی را در مدت زمان یاد شده داشت، می‌تواند تمرینات سبکی را زیر نظر پرشک ورزشی آغاز کند.